Blog
Kako da budete sigurni da je vaš predškolac spreman za polazak u školu?
- 10. February 2020.
- Posted by: Marija Stefanovski
- Category: Razvoj deteta Tehnike učenja Vaspitanje
![Kako da budete sigurni da je vas predskolac spreman za polazak u skolu](https://brainobrainserbia.rs/wp-content/uploads/2020/02/polazak-u-skolu-840x430.png)
Polazak u školu predstavlja jedan od najznačajnijih događaja u porodici. I deca i roditelji se pripremaju za ovu veoma važnu, novu životnu etapu. Dete koje je do tada učilo kroz igru i pokret, opažajući, oponašajući, istražujući, odjednom ulazi u potpuno novi proces učenja, učenja putem zaključivanja i putem reprodukcije…Igra na žalost postaje samo jedan mali segment njihove nove ,, školske realnosti”.
U toj fazi prelaska deteta iz vrtića u školu, koja je u našoj sredini oštra, dete zaista treba podržati kako bi smelo, spremno i svesno zakoračilo u svoje prve ,, radne pobede”. Mnogi roditelji su u nedoumici da li uopšte dete treba pripremati za školu, ili ne, dok se pojedini otvoreno pitaju šta sve njihovo dete treba da zna i koje veštine treba da poseduje kako bi sa velikom lakoćom i radošću prolazilo i razvijalo se o ovoj fazi života. Sada ćemo vam predstaviti šta ljudi koji su stručni i zaduženi za sagledavanje razvoja dece tog uzrasta( psiholozi, defektolozi i učitelji) savetuju da bi dete trebalo da zna- koje sve veštine i sposobnosti treba da razvije pre polaska u školu:
- dete kao socio biće treba da ima izgrađene kvalitetne sociološke odnose sa svojim vršnjacima, da ima svest o emocijama najpre o sebi, a potom i o drugima, da pokazuje značajan nivo samostalnosti-što se smatra socijalnom i emocionalnom zrelošću,
- da pored fizičke zrelosti, spram uzrasta kome pripada, ume i pravilno da drži olovku i ima razvijenu finu motoriku šake, na osnovu koje će steći sposobnost da pravilno i lepo piše, što se smatra motoričom zrelošću,
- da ima pravilnu artukulaciju svih glasova, da ume da razloži reči na glasove, tj. da ima formiranu slušnu pažnju sa kojom može da vrši analizu i sintezu fonema i grafema-što je jedini preduslov da dete razvije pravilnu tehniku čitanja i pisanja.
![](https://i0.wp.com/brainobrainserbia.rs/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20191128_162329-min-1-scaled.jpg?fit=1024%2C768&ssl=1)
Ovaj segment razvoja pažnje je veoma ključan za sve ostale procese kasnijeg učenja i može biti vrlo ozbiljan kamen spoticanja deci u celokupnom daljem procesu obrazovanja-ovo se zove govorna zrelost. Pored gore pobrojanih nivoa zrelosti dete treba još :
- da ume da broji min. do 20, kao i da razume količinu i odnose,
- da razume prostorne i vremenske odnose
- da ume da klasifikuje po boji, veličini i obliku,
- da zna dane u nedelji kao i godišnja doba i njihova dešavanja.
Šta program Brainobrain-a pruža Vašem predškolcu i čemu doprinosi?
Program Brainobrain-a je internacionalni program koji se na svetskom nivou bavi intelektualnim i socioemocionalnim razvojem dece.
Kako se bavi intelektualnim razvojem? Intelektualni razvoj se sprovodi preko mentalne aritmetike, brainstorming i braingim vežbi, a kasnije-na višim nivoima i preko vežbi za multitasking. Sa Brainobrain programom deca razvijaju ne samo matematičke sposobnosti- putem rada na Abakusu, već uz pomoć te sprave kao i gore navedenih vežbi dete razvije fenomenalan fokus i neverovatnu brzinu i preciznost računanja i generalno tri do četiri puta bržu moć procuiranja informacija i samim tim stiče i brzinu i lakoću u procesu bilo kog drugog vida ćučenja.
Kako se Brainobrain program bavi socioemocionalnim i ličnim razvojem deteta?
Brainobrain u sebi pored mentalne aritmetike ima i program NLP-a. Kroz NLP program, koji u okviru Brainobrain-a radimo sa predškolcima, deca najpre probude svest o tome koliko je zapravo važna komunikacija i na koje sve načine ono samo može da utiče na to da svoju sopstvenu komunikaciju podigne na jedan viši nivo, na nivo ljubaznosti, razumevanja, uvažavanja najpre sebe, a potom i drugih, na nivo velike zahvalnosti prema onome što poseduje, a što je u većini slučajeva za njih podrazumevano da poseduje, takođe mu pomaže da ume precizno i jasno da prepozna i razume svoje emocije, kao i da ih definiše i izrazi. Ovaj segment je posebno važan, jer detetu pruža ne samo rad na postizanju emocionalne stabilnosti i kvalitetne komunikacije, već direktno utiče i na kompletno formiranje jedne veoma samosvesne i svesne osobe koja ja spremna da preuzme potpunu odgovornost prema sebi i drugima…
Na duže staze gledano ovaj segment gradi jednu kompletnu i društveno odgovornu osobu koja je spremna da bude i motivator i uzor, lider drugoj deci…
![](https://i2.wp.com/brainobrainserbia.rs/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20191128_161613-min-scaled.jpg?fit=1024%2C768&ssl=1)
Takođe je veoma važno da istaknemo da se Brainobrain program bazira na VAK metodi, koja ne samo što svakom đaku nudi mogućnost da zadovolji svoje dominantno čulo, već i da ojača preostala, kao i da ih koristi sva istovremeno. Pitate se sigurno čemu doprinosi istovremena aktivacija sva tri čula-Na nižim nivoima ona izrazito jača fokus i izoštrenost istih, a na višim školskim nivoima, ta izoštenost čula i njihovo uvezivanje rezultira sposobnošću za multitasking.
Na Brainobrain časovima se radi i na razvoju i formiranju fine motorike, u okviru programa imamo i grafomotoricke vežbe koje decu uče pravilnom pisanju, kao i značajan broj neurobick vežbi koje su namenjene pospešivanju koncentracije, ali i razvoju fine i krupne motorike. Takođe značajan doprinos finoj motorici je i sam rad na abakusu koji se bazira na pravilnom pomeranju dečjih prstića . U okuru naših časova deca uče i prostorne i vremenske relacije vremenske, oče kako da klasifikuju (brojeve, boje, geometrijski figure i tela), čime dodatno vežbaju perceptivne sposobnosti i jačaju vizuelnu pažnju.
![](https://i2.wp.com/brainobrainserbia.rs/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20191126_161020-min-scaled.jpg?fit=1024%2C768&ssl=1)
Ovo su segmenti kojima Brainobrain doprinosi pripremi predškolaca za školu. Verujemo da ste sada dobili precizne informacije o tome čemu se tačno treba posvetiti, ujedno smo vas informisali i o samom Brainobrain programu, koji ima fenomenalne rezultate upravo na ovom predškolskom uzrastu. Verujem da smo potakli interesovanje da zavirite na stranice naših Brainobrain centara širom Srbije i da vidite kako se nastava sprovodi, a samim dolaskom na besplatne demo časove koje sve Brainobrain školice širom Srbije nude imate mogućnost i da čujete mnogo više o samom Brainobrain programu, kao i o tome kako ga koja školi a sprovodi. Dobrodošli u Brainobrain tim stručnih i školovanih ljudi koji se na najbolje načine trude da budu velik i značajan doprinos svakom polazniku pojedinačno.
Pružite Vašem detetu mogućnost da učenje bude za njega lakoća, zanimljivost i želja, jer znanje je jedino blago koje vlasnik nikada ne može izguti, koje ga uvek i svuda prati.
Autori teksta tim BrainOBrain Školarko Novi Sad:
- Danica Jocic Stojicevic – diplomirani komparatista i Master Srbista, edukator i franšizer
- Anica Stojanović – diplmirani učitelj, BrainOBrain edukator
Izvori teksta:* Miodrag Matić, Kako otklanjati dečije govorne nedostatke i poremećaje, Beograd Savez društava defektologa Jugoslavije, 1968, *Milica Ivković, Slavica Milanović, Nikola Veselinov, Dragan Nikolić, Fonetska gimnastika, Požarevac, Ustanova za predškolsko obrazovanje i vaspitanje,, Ljubica Vrebalov” Požarevac, 2004.*Korak po korak 2, Beograd, Kreativni centar, 2006.
Postovani,
Interesuje me koja je cena fransize, koji su uslovi, na koliko godina i da li skolu imate u Mirijevu ili bi mogla da se kupi za Mirijevo?
Unapred hvala na odgovoru.