Blog
Da li spuštamo standarde previše? Kako savremeno roditeljstvo oblikuje obrazovanje?
- 16. September 2024.
- Posted by: Marija
- Category: Obrazovanje Porodica Razvoj deteta Tamna strana tehnologije
U današnjem svetu, neki tipovi roditelja imaju osećaj da obrazovni sistem stvara preveliki pritisak na njihovu decu. Kao rezultat toga, raste tendencija da se zalažu za niže standarde, za lakše domaće zadatke, jednostavnije testove , blaže kriterijume ocenjivanja i sl. Iako je ovaj pristup često zasnovan na brizi za dobrobit dece, može dovesti do propuštenih prilika za rast.
Međutim, postoje roditelji koji prepoznaju vrednost izazova i svesno podstiču svoju decu da se trude i uče. Ovi tipovi roditelja se trude da pruže deci alate za uspeh, tako što ih podstiču, podržavaju i pomažu da razviju ključne veštine poput fokusa, upornosti , istrajnosti, samodiscipline itd.
Kada deca nisu motivisana i podstaknuta da se suoče sa izazovima, mogu propustiti priliku da se u potpunosti angažuju u učenju i da ispolje svoje potpune kapacitete.
Uticaj nižih standarda na motivaciju i ponašanje
Kada u životu deteta izostaju radne navike i radna disciplina, i kada dete počne da veruje da nije potrebno ulagati poseban trud da bi se postigli rezultati, tada mogu da postoje očekivanja da se imaju olakšice i niži standardi. U situaciji kada nedostaju izazovi, deca mogu izgubiti motivaciju, što se često odražava na njihovo ponašanje kod kuće i u školi. Umesto da se fokusiraju na školu, budu uzbuđena zbog učenja, da imaju aktivan i pozitivan pristup učenju, neka deca bivaju pasivna, traže izgovore, opravdanja, odbijaju da rade domaće zadatke, traže olakšice, privilegije i lakše zadatke.
Roditelji često ne shvataju da visoki standardi ne pomažu samo u postizanju akademskog uspeha već da su oni ključni i za razvoj veština prevazilaženja prepreka, istrajnosti i samopouzdanja. Bez ovih izazova, deca mogu početi da veruju da je osrednjost dovoljno dobra, čime propuštaju priliku da otkriju svoj pravi potencijal.
Uloga fokusa i koncentracije
Još jedan ključni faktor u ovom problemu je sve veća zabrinutost zbog smanjene sposobnosti dece da se fokusiraju i koncentrišu. Sa toliko distrakcija u današnjem digitalnom svetu, nije čudo što deca često imaju poteškoća da ostanu angažovana. Međutim, kada se to kombinuje sa nižim akademskim očekivanjima, problem postaje još veći. Ako deca nisu u obavezi da se fokusiraju ili da rade na teškim zadacima, nikada neće imati priliku da nauče kako da usmere svoj um i duže zadrže pažnju.
U programima poput Brainobrain-a, videli smo i dokazali kako održavanje visokih standarda zapravo može pomoći deci da poboljšaju svoj fokus i koncentraciju. Kada su deca redovno izazvana da ispune visoka očekivanja, uče da se dublje posvete zadacima, kritički razmišljaju i održavaju pažnju na zadacima koji su im u početku delovali teški. Ovo ne samo da unapređuje njihov akademski uspeh, već im pomaže da razviju veštine koje su ključne za dugoročni uspeh.
Zašto Brainobrain bira da zadrži visoke standarde
U Brainobrain-u, razumemo da deci treba balans podrške i izazova. Iako prepoznajemo pritisak koji obrazovni sistem ponekad stvara, verujemo da snižavanje standarda nije rešenje. Umesto toga, fokusiramo se na opremanje dece alatima i načinom razmišljanja koji im pomažu da ispune visoke ciljeve. Kroz tehnike poput abakusa i neurolingvističkog programiranja (NLP), učimo decu kako da poboljšaju svoju koncentraciju, ojačaju pamćenje i izgrade samopouzdanje da se suoče sa izazovima.
Šta znače visoki standardi u Brainobrain-u?
- Svakodnevna praksa i disciplina u domaćim zadacima: Naglašavamo važnost redovne prakse i domaćih zadataka kako bismo ojačali veštine koje se uče na času. Svakodnevne vežbe sa abakusom, aktivnosti za razvoj pamćenja i disciplina u domaćim zadacima su ključni za razvoj snažnog fokusa i kognitivnih sposobnosti. Ove rutine pomažu deci da izgrade osećaj odgovornosti i posvećenosti svom učenju.
- Deca napreduju uz izazove: Kada se deca podstiču da teže višim ciljevima, razvijaju otpornost i osećaj postignuća. Svaki izazov koji prevaziđu jača njihovo samopouzdanje i uči ih da trud vodi do uspeha.
- Izgradnja veština za ceo život: U Brainobrain-u se ne fokusiramo samo na kratkoročne akademske rezultate. Naš cilj je da deca razviju veštine poput rešavanja problema, kritičkog mišljenja i emocionalne inteligencije—veštine koje zahtevaju fokus, istrajnost i visoka očekivanja.
- Motivacija kroz postignuća: Visoki standardi drže decu motivisanom. Kada vide da njihov trud donosi stvarni napredak, ostaju angažovani i uzbuđeni zbog učenja, čak i kada je rad težak.
Zaključak: Podrška deci kroz izazove
Kao roditeljima, prirodno je da želimo da zaštitimo decu od stresa, ali pri tome moramo biti pažljivi da ne uklonimo izazove koji im pomažu da rastu. Snižavanje standarda može delovati kao brzo rešenje, ali dugoročno gledano, uskraćuje deci priliku da razviju fokus, motivaciju i otpornost. Umesto toga, trebalo bi da podstičemo našu decu da prigrle izazove i pružimo im podršku koja im je potrebna da ih prevaziđu.
U Brainobrain-u, biramo da zadržimo visoke standarde jer verujemo u potencijal svakog deteta da postigne izuzetne rezultate. Izazivanjem dece da postignu više i podržavanjem svakodnevne prakse i discipline u domaćim zadacima, pomažemo im da otkriju svoje sposobnosti i opremamo ih veštinama koje su im potrebne da uspeju ne samo u školi, već i u životu.