Blog
Igre koje mogu pomoći u pripremi deteta za školu
- 1. February 2021.
- Posted by: Marija
- Category: Razvoj deteta Tehnike učenja
Nemerljiv je značaj igre za razvoj deteta od individue do ličnosti. Ona predstavlja sredstvo za upoznavanje sa svetom oko sebe, sa onim što se u tom svetu nalazi, sa odnosima i relacijama koje u njemu postoje. Dete kroz igru spoznaje društvene uloge, zadatke, aktivnosti i sve ono što mu je značajno da bi se razvilo u ličnost. Različite vrste igara se mogu koristiti u pripremi dece za polazak u školu. Takve vrste igara se koriste i na Brainobrain časovima.
Brainobrain časovi su koncipirani tako da omogućavaju razvoj celokupnog dečjeg bića; od fizičkog, preko intelektualnog, moralnog, estetskog i radnog vaspitanja. Oni mogu da budu odlična priprema predškolca polazak u školu. Naročito se dobija na značaju kada se pripremaza školu realizuje putem različitih vrsta igara. Postoji više vrsta igara koje se mogu koristiti u te svrhe.
- Uno karte – one su veoma populare među decom predškolskog uzrasta. Sadrže brojeve od 0-9 i raznorazne sličice koje se smenjuju sa potezom svakog igrača. Cilj igre je da se igrač oslobodi svih karata koje ima kod sebe, a da pritom ne dobije nove. Njihov značaj u pripremi za školu se ogleda u tome što omogućavaju deci da još bolje formiraju pojam broja i da se upoznaju sa njime, da im se razvije percepcija i koncentracija, kao i da nauče da broje.
- Ne ljuti se čoveče – ova igra je poznata od davnina i igra se širom sveta. U pripremi za školu je značajna za razvoj samopouzdanja kod dece, vežba se percepcija i stiče veština brzog sabiranja. Cilj igre je da sve figurice dovedu do „kućice“ idući po tabli koja je obično kružnog oblika i koja sadrži raznovrsna grafička rešenja. Deca se na taj način oslobađaju treme od nastupa pred drugom decom, a i podstiče se njihova socijalizacija i priprema za rad u školskom kolektivu.
- Pogodi zagonetnu reč... – da bi se podstakla kreativnost dece i obogaćivanje njihovog rečnika na časovima, koristi se igra „Zagonetna reč…“. Deca na taj način uče i slova, a u isto vreme i reči da bi mogla što bolje da se izražavaju i komuniciraju.
- Slovna premetaljka – kroz ovu igru deca na interesantan način pokušavaju da sastave reč ukoliko su sva slova izmešana. Pored već ustaljenog upoznavanja sa slovima, deca se upoznaju sa zanimljivim pojmovima koji ih okružuju. To mogu da budu pojmovi iz istorije, geografije, hemije, fizike koji su prilagođeni uzrastu deteta koje se sprema za školu. Ujedno je to i priprema za predmete kao što je svet oko nas, od igračke do računara, narodna tradicija, poznavanje prirode i društva.
- Story cubes – to je društvena igra koja se igra sa 9-12 kockica na kojima se umesto brojeva nalaze različite sličice predmeta i bića koji nas okružuju. Cilj igre je da deca naprave što „otkačeniju“ priču koja se odnosi na sličice koje su dobili bacanjem kockica. Na ovaj način deca razvijaju maštu, podstiče se njihova kreativnost, razvija se uočavanje relacija između predmeta i pojava iz njihove okoline i slično. Time se deca spremaju i za prirodne i za društvene predmete koji ih čekaju u osnovnoj školi.
- Školice -s tarijim generacijama su itekako poznate klasične igre školica. Cilj je da se prođu svi brojevi od 1-10 i da se skače po tačno određenim numerisanim poljima kada kreda koja se baci padne na određeno polje. Kreda se mora bacati hronološki od 1 pa do 10, a tim redosledom se treba kretati i po poljima. Na Brainobrain časovima se koristi modifikovana verzija ove klasične igre. Naime brojevi su zamenjeni otiscima stopala i ruku koje je potrebno na odgovarajući način proći odnosno pravilno na njih stati i/ili dodirnuti. Kroz ovakav vid fizičke aktivnosti deca se pripremaju za fizičke napore koji ih čekaju u školi bilo kroz čas fizičkog i zdravstvenog vaspitanja bilo za neki drugi vid aktivnosti koji iziskuje fizičku aktivaciju budućih školaraca.
Igre koje se koriste na Brainobrain časovima deluju zajednički na celokupnu ličnost deteta i spremaju ga za školu na najbolji način. Obuhvaćeni su svi aspekti ličnosti i sprema se za sve školske izazove i obaveze. Ukoliko se dete kroz igre sprema za školu, njegova adaptacija na školu je brža, smanjuje se mogućnost za pojavu separacione anksioznosti, a i socijalizacija je olakšana. Dete uspostavlja nova drugarstva koja će mu pomoći da lakše prebrodi buduće školske dane. Na taj način stiče drugare/ice za igru na malim i velikim odmorima ali i drugare/ice za ceo život. Od igre do Brainobraina najlepše je đačko doba 🙂
Ako ste zaintresovani da vidite kako se deca kod nas igraju i stiču znanja za čitav život, prijavite se za BESPLATAN DEMO ČAS!
Potražite vama najbliži BrainOBrain centar!
[…] detetovih školskih obaveza poručujemo detetu da se ono može ponašati kako želi bez posledica, jer uvek postoji neko ko će […]