Blog
Bolja pažnja, koncentracija i radne navike za lakše školske dane
- 21. August 2020.
- Posted by: Marija
- Category: Razvoj deteta Tehnike učenja Vaspitanje
Bolja pažnja, koncentracija i radne navike za lakše školske dane
Bliži se septembar, mesec kada nam dolazi jesen, period kada letnje boje polako bivaju zamenjene jesenjim sivilom, vreme kada Sunce svoje mesto na nebeskoj pozornici ustupa kiši i hladnoći. To je takođe mesec kada naši najmlađi ukućani kreću u školu. Tome se najviše raduju đaci prvaci. Raduju se trenutku kada će upoznati svoje vršnjake, svoje učitelje/ice, kada će iz kućne svakodnevnice da pređu u školsku klupu i sredinu.
U međuvremenu smo prošli kroz pravu avanturu i situaciju vezanu za Kovid 19. U martu mesecu u Srbiji se proglašava vanredno stanje, škole i predškolske ustanove prestaju sa radom i mnoga deca ostaju uskraćena za druženje sa vršnjacima, socijalizaciju, sticanje novih znanja i učenje kroz igru. Kako je vreme odmicalo situacija se popravljala. U tom periodu veliku ulogu i podršku je deci pružao Brainobrain program. On je deci omogućio nadoknađivanje i nadograđivanje svega onoga što je vanredno stanje onemogućilo. Putem interneta se radilo u manjim kolektivima, kroz igru i zabavu, računalo se i vežbalo, crtalo i pravilo. Popuštanjem mera u maju mesecu, mnoga deca se vraćaju u Brainobrain učionice i nastavljaju rad u malim kolektivima uz poštovanje preporuka Ministarstva. Ovo se odnosilo kako na decu predškolskog tako i na decu školskog uzrasta. Obe grupacije dece su imale višestruku korist.
Ono što mnogi roditelji danas žele je da njihovo dete bude pripremljeno na školu. Da stekne neka znanja koja će u školi nadopuniti i da ih poveže sa svakodnevnim životnim iskustvom. Takva znanja još više dobijaju na vrednosti ako se stiču na zanimljiv i kreativan način, ne tako formalan kao što bi se to radilo da je u pitanju neka formalna ustanova. Takvu dobrobit deci donosi upravo Brainobrain program. On je koncipiran tako da se uzima u obzir celokupan razvoj ličnosti deteta. Radi se na fizičkom, intelektualnom, moralnom, estetskom i radnom vaspitanju deteta.
Fizičko vaspitanje – Braingym vežbice i igrice
Kada se govori o fizičkom vaspitanju to se postiže različitim Braingym vežbama i igrama koje podstiču decu da budu aktivna, da se kreću po prostoru i da statičnost bude svedena na najmanju meru.
Razvoj intelekta – logika i pažnja
U razvoju intelekta ovaj progrma donosi velike novine i inovacije koje decu ohrabruju da rešavaju različite logičke zadatke, mozgalice i zavrzlame, a sve to može kod deteta da razvije logiku, poveća koncentraciju i da ga usmeri da razmišlja o zadatku i tome kako da ga razreši. Ovo je dodatni plus ako se ima u vidu da je pažnja dece u ovom uzrasnom periodu varljiva i da im je teško da se koncentrišu na konkretan zadatak. Izradom i stalnim vežbanjem deca će biti spremna za kompleksnije školske zadatke koji zahtevaju upravo razvijenu logiku za njihovo rešavanje.
Nije teško biti fin – NLP za decu
Dalje ono što Brainobrain donosi je razvoj dečijih moralnih kvaliteta, manira, navika, lepog ponašanja. Deca se uče da prave razliku između moralno dobrog i moralno lošeg, zatim između onoga šta je društveno prihvatljivo ponašanje a šta ne. To se postiže kroz časove na kojima se govori o tome kada treba reći „hvala“, „izvini“, „da li mogu da ti nekako pomognem?“, „kako se osećaš“ itd. Diskutuje se o tome šta je prijateljstvo, ljubav, zdrave navike, pravilna i zdrava ishrana. Sve ovo o čemu se govori je potkrepljeno i odgovarajućim primerima iz prakse deteta radi lakšeg razumevanja i olakšane praktične primene kasnije.
Kreativni deo časa omiljeni svakom mališanu
Dalje, ono što daje veliki kvalitet programu o kojem se govori je što se putem različitih kreativnih aktivnosti (crtanje, vajanje, bojenje, kolažiranje itd.) podstiče razvoj dečijih estetskih kvaliteta. Deca uče razliku između estetskih kategorija lepog i manje lepog, estetski vrednog ili estetski važnog. Imaju slobodu da svoju kreativnost prenesu na papir, da je nacrtaju, izvajaju ili kolažiraju. Imajući u vidu sve što je prethodno navedeno, to dovodi do razvoja radnih navika kod dece.
Domaći zadaci za zdrave radne navike
Deca imaju male domaće zadatke koje moraju da urade za naredni čas jer se navike stiču a nema boljeg načina da ih dete stekne nego da radi domaći malo pre škole. Ovo će dovesti do toga da spremno dočeka školske obaveze bez bojazni i straha.
Na Brainobrain časovima se radi u takvim grupama da je svakom detetu omogućeno da postigne svoj puni potencijal i da radi u skladu sa svojim individualnim karakteristikama. Imajući u vidu da mnoga deca tek sa šest godina kreću u predškolske ustanove ovakvi časovi dođu i više nego korisni. Deca tu imaju priliku da se polako socijalizuju i pripreme za školu ili predškolsku ustanovu. Nema bolje pripreme od rada u manjim grupama da bi se spremili za učenje u školskom kontekstu čije osnove deca upoznaju kroz Brainobrain.
Pored razvoja ovih pet aspekata ličnosti deca se uče da pravilno drže olovku, da pravilno sede, pišu brojeve ili steknu znanje o bazičnom računanju koje će se nadograditi na ono što se radi u prvom razredu. Sve je to organizovano na jedan nekonvencionalan način gde je dete uvek aktivan subjekt obrazovno-vaspitnog procesa i delovanja, tokom kojeg stiče važne veštine koje će kasnije moći da koristi kroz svakodnevni život.
Danas se sve više ističe značaj rane pripreme dece za školu. Ceni se to da dete zna da pravilno drži olovku, pravilno piše brojeve i trudi se da što lepše i pravilnije verbalizuje svoje potrebe i da ih na odgovarajući način samostalno zadovolji. Prilikom izbora načina na koji se radi sa decom roditelji treba da osluškuju sopstvenu decu, da uvek polaze od njihovih individualnih osobenosti. Samo udruženo delovanje roditelja i Brainobrain nastavnika može doneti deci prosperitet i napredak na svim važnim životnim poljima u pripremi dece za polazak u školu.
Ako niste sigurni da li je BrainOBrain program pravi za vaše dete, prijavite se za besplatan demo čas u najbližem centru u Srbiji.