Blog
Stvorite edukativni i avanturistički kutak: Tri DIY projekta za letnju zabavu na otvorenom
- 24. May 2024.
- Posted by: Marija
- Category: Porodica Razvoj deteta Vaspitanje Zanimljivosti Zdrav život
Leto je savršeno vreme da deca postanu kreativna i angažovana u aktivnostima na otvorenom koje su i zabavne i edukativne. Kreiranje posebnih kutaka za igru u vašem dvorištu ne samo da okupira decu, već i podstiče njihov razvoj na mnoge načine. Ovi projekti za igru su dizajnirani da budu laki za sastavljanje, stimulišu maštovitu igru i promovišu učenje kroz praktična iskustva.
Kuhinja za igru na otvorenom
Kuhinja za igru je divan dodatak svakom dvorištu. Da biste je napravili, trebaće vam nekoliko osnovnih materijala: stara drvena paleta ili nekoliko čvrstih sanduka, stari šporet ili ploča za kuvanje, može biti i improvizovana, neki pribor za kuvanje, plastične posude, i nekoliko polica ili kutija za skladištenje i plitke posude koje će da budu sudopere.
Počnite tako što ćete pričvrstiti paletu vertikalno uz ogradu ili zid kako biste stvorili osnovnu strukturu. Pričvrstite nekoliko sanduka ili polica na različitim visinama koji će služiti kao radna površina i skladišni prostor za pribor. Ako imate stari šporet ili ploču za kuvanje, postavite je na centralno mesto kako bi deca mogla da se pretvaraju da kuvaju. Ako nemate pravi šporet, možete improvizovati sa drvenim pločama i dugmadima.
Ovaj projekat podstiče decu da razvijaju svoje kulinarske veštine kroz igru. Priprema zamišljenih obroka pomaže im da poboljšaju fine motoričke veštine, kao što su sečenje, mešanje i sipanje. Ove aktivnosti zahtevaju precizne pokrete prstima i rukama, što jača mišiće i koordinaciju. Kroz organizaciju svoje “kuhinje”, deca uče kako da planiraju i postavljaju svoje radno okruženje, što poboljšava njihove organizacione veštine.
Deca imaju slobodu da izmišljaju recepte i koriste različite materijale kako bi stvorila svoje jedinstvene kulinarske kreacije. Ova vrsta igre podstiče maštu i inovativno razmišljanje, jer deca kombinuju različite elemente i razvijaju svoje priče i scenarije. Inspiracija može da im bude tradicionalna, italijanska ili tajlandska hrana, prema kojoj će oni osimisliti svoje lične recepte.
Umivaonik sa ogledalom i ormarićem
Za ovaj projekat, trebaće vam stari ormarić ili čvrsta kutija, malo ogledalo, plastična posuda, slavina, bilo prava povezana sa baštenskim crevom ili lažna, i vodootporna boja.
Ofarbajte ormarić ili kutiju bojom da ih zaštitite od vremenskih uslova. Pažljivo pričvrstite ogledalo na zadnju stranu ormarića, na visini koja odgovara deci. Postavite plastičnu posudu na ormarić, koja će služiti kao lavabo. Ako koristite pravu slavinu, povežite je sa baštenskim crevom i postavite iznad posude. Lažnu slavinu jednostavno pričvrstite iznad posude.
Ovaj lavabo na otvorenom je savršen za igru uloga i praktično učenje. Deca mogu oponašati stvarne zadatke, poput pranja ruku ili pranja zuba, što jača higijenske navike. Pranje ruku pre i posle jela, kao i pranje zuba, su osnovne higijenske navike koje deca treba da usvoje od ranog detinjstva. Kroz igru uloga u kojoj se pretvaraju da obavljaju ove zadatke, deca se upoznaju sa važnim higijenskim praksama na zabavan i prirodan način.
Kutak za naučna istraživanja
Ovaj projekat poziva decu da se angažuju sa prirodom i otkriju naučne principe kroz praktične aktivnosti. Da biste kreirali, postavite čvrst sto, lupu, neke tegle i kante, mali set vaga, kolekciju prirodnih predmeta, poput kamenja, listova i insekata, i osnovne naučne alate poput pinceta i merica.
Postavite sto u području pod senkom, kako biste zaštitili decu od sunca. Rasporedite naučne alate po stolu. Obezbedite razne prirodne predmete koje deca mogu posmatrati i istraživati. Podstaknite ih da koriste lupu za posmatranje malih detalja, da mere različite predmete na vagama i da sprovode jednostavne eksperimente poput mešanja zemlje i vode kako bi videli kako različiti materijali reaguju.
Deca uče da posmatraju, postavljaju hipoteze i eksperimentišu, što su ključne naučne veštine. Kroz ove aktivnosti deca razvijaju sposobnost da pažljivo posmatraju svet oko sebe. Kada deca primete detalje, poput različitih tekstura listova ili boja kamenja, oni vežbaju svoje veštine opažanja i uče da budu pažljiviji posmatrači.
Kroz postavljanje hipoteza deca uče da postavljaju pitanja i pretpostavljaju odgovore na osnovu svojih zapažanja. Na primer, mogu postaviti hipotezu o tome koji kamen je najteži ili koje biljke će najbolje rasti u određenom tlu. Ovo ih uči osnovama naučnog metoda, gde je postavljanje pitanja i testiranje hipoteza važno za napredak.
Mogu sprovoditi jednostavne eksperimente, kao što su ispitivanje kako različiti materijali reaguju na vodu ili kako se insekti ponašaju u različitim uslovima. Kroz ove eksperimente, deca razvijaju veštine praktične primene znanja i uče kako da prate i analiziraju rezultate svojih istraživanja.
Oni razvijaju kritičko razmišljanje i sposobnosti rešavanja problema dok istražuju osobine različitih prirodnih predmeta i beleže svoja zapažanja. Kada se susretnu sa nepoznatim fenomenom, deca uče da koriste kritičko razmišljanje kako bi razumeli šta se dešava i zašto. Ovo uključuje procenjivanje informacija, identifikaciju uzroka i posledica, i razvijanje rešenja za probleme sa kojima se susreću tokom istraživanja.
Kreiranje ovih “uradi sam” kutaka za igru na otvorenom transformiše vaše dvorište u centar avanture i učenja. Svaki projekat nudi jedinstvene prilike za decu da razvijaju veštine dok se zabavljaju. Iskoristite letnje mesece za izradu ovih edukativnih kutaka za igru i gledajte kako vaša deca napreduju u svojim maštovitim i istraživačkim poduhvatima.